close

 

 Suddenly 歌曲製作特輯

 

Les Miserables - Suddenly
驟然

 

Suddenly I see
驟然 一看
Suddenly it starts
驟然 一切變得不一樣
When two anxious hearts
二棵憂慮的心
Beat as one.
合二為一
Yesterday I was alone
昨天 我還是孤身走我路
Today you walk beside me
今日 有你陪著我走
Something still unclear
摸不透的將來
Something not yet here
是甚麼東西
Has begun.
驟然 開始

 


Suddenly the world
驟然 整個世界
Seems a different place
像置身不一樣國度
Somehow full of grace
一處滿載恩典
And delight.
和快樂的地方
How was I to know
我不明所以
That so much love
這裡會滿載著愛
Was held inside me?
是誰藏在我背後
Something fresh and young
是青春有活力的你
Something still unsung
還是默默支撐著我的你
Fills the night.
把那黑暗吞噬

 

How was I to know at last
為何我現在才知道
That happiness can come so fast?
為何這快樂 來得這突然
Trusting me the way you do
請你盡一切的力量 相信我
I’m so afraid of failing you
我害怕會失去你
Just a child who cannot know
她只是一個無知的小孩
That danger follows where I go
危機總是伴隨著我倆
There are shadows everywhere
就像影子般伴隨著
And memories I cannot share
還有 我不可告人的秘密

 

Nevermore alone
不會再孤獨
Nevermore apart
不會再分開
You have warmed my heart
你已把我心融化
Like the sun.
就像太陽一樣
You have brought the gift of life
你是上天給予我的一份禮物
And love so long denied me.
久違得到的愛
Suddenly I see
驟然 發現
What I could not see
一些我看不到的
Something suddenly
驟然
Has begun.
開始

 

一首講述尚萬強(Jean Valjean)和珂賽特(Cosette)之間的愛的一首歌,尚萬強從來感受不到的愛,由監獄出身的他受盡無數折磨,還要逃避追捕...但到後來認識珂賽特,他尋回最初的感覺,家人的愛,悲慘世界的音樂劇有無數經典的歌曲,[I dreamed a dream] [On my own],而這一首是為今次的電影的原創歌曲,並由Hugh Jackman主唱,想不到這位除了演X-man 有剛強暴力的一面,還有柔情似水的一面...Xoxo

聽一聽我曾推介的電影歌曲..可以在這裡

http://www.youtube.com/playlist?list=PLRDQ8SqhGHj4OfYW0yyF7CRo4JlsmNsgU

Les Miserables Hugh Jackman  

arrow
arrow
    文章標籤
    Les Misérables 悲慘世界
    全站熱搜

    Ccccxoxo 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()