Tom Odell - Somehow 中文歌詞

有時候

I don't speak the language that you speak
我倆語言不同
There're​ some words I know I'll never reach
永遠不能完全明白對方
But when I see you smiling back at me
但我明白你的笑容意思

Somehow, somehow
但 有時候
I know exactly what you mean
我能 閱懂了你
Somehow, somehow
有時候
I know exactly what you mean, oh
明白你的每字每句

When you look, when you look a little hurt
你看起來 受了傷
Sometimes I sing a song that I have learnt
苦練一支歌 撫平你內心苦楚
I swear to God there's no way you could've heard
保證 從來未曾聽過

But somehow, somehow
有時候
You sing every single word
你愛唱歌
Somehow, somehow
不知怎麼的
You sing every single word, oh
你唱的每字每句

Sometimes I go running in the dark
有時候 我像步入深不可測的世界
When I don't know how to read the stars
看不見光明的時候
But where I run, it don't matter how far
只管不斷跑向前

Somehow, somehow
有時候
I always end up in your arms
在你的懷抱裡睡著了
Somehow, somehow
不知為何
I always end up in your arms, oh
我總是在你的懷抱裡睡著了

Somehow, somehow
Somehow, somehow
不知怎麼的

No, I don't know what happens when you die
我不知若你死去 我會如何
And just the thought, you know, it kind of blows my mind
閃過的不同念頭
But when I look, when I look up to the sky
但當我看著天空

Somehow, somehow
莫名其妙地
I know that it will be alright
我知道一定無問題
Somehow, somehow
不知不覺
I know that you will be beside, oh
你這次會在我身邊 我知道

<<我從來
不能完全明白你
但有時我能明白你為何會笑

這一次你的笑容帶著苦澀滋味
用盡所能
希望你可以重現笑臉
你唱起了我的歌曲
你唱的每字每句
把我帶進了你的內心世界

有人說當你心情沈重時
會看不到天上掛著的星星

容許你這一次
在我的懷抱裡睡著吧>>>


有人說 當你相愛著那個人時候,不用說話就能憑他的言行舉止知道他所言所想。就像Tom Odell 這首歌所說就的一樣,就連沒有跟你說他不快樂,你還是感覺得到。。
繼上一張專輯<Long Way Down>裡的<another love>,再一次被他感動了這一首是6月新專輯發行的<Wrong Crowd>的第4首單曲。
 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Ccccxoxo 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()