Taylor Swift - Ronan


I remember your bare feet down the hallway
我記起你那赤腳步履
I remember your little laugh
我記起你那輕輕笑容
Race cars on the kitchen floor
泊在廚房的玩具車
Plastic dinosaurs, I love you to the moon and back
還有你那塑膠恐龍,我愛著你

I remember your blue eyes looking into mine like we had our own secret club
我記起你那看著我的藍色眼眸,像藏著我和你的珍貴回憶
I remember you dancing before bed time then jumping on me waking me up
我記起你最愛在睡前跳舞,甚至更跳到我的床上
I can still feel you hold my hand
我還感覺得到你,那握著我的手
Little man, from even that moment I knew
我的愛兒,在那時我知道
You fought it hard like an army guy
你在痛痛掙扎
Remember I leaned in and whispered to you
我學懂了與你耳語

Come on baby with me
親愛的,我只想與你
We're gonna fly away from here
飛到那裡去
You were my best four years
因有你,我擁有了最幸福的4年

I remember the drive home when the blind hope
我記起那不斷駕馭我的絕望
Turned to crying and screaming, "Why?"
那無盡的眼淚,反復問為何
Flowers piled up in the worst way
花朵種植在那荒涼地
No one knows what to say about a beautiful boy who died
無語地說出那孩子已逝


And it's about to be Halloween
在這萬聖節的晚上
You could be anything you wanted if you were still here
你本可得到那一切
I remember the last day when I kissed your face
我記起了我給你的最後一吻
I whispered in your ear
我說耳語在你耳

Come on baby with me
親愛的,我只想與你
We're gonna fly away from here
飛到那裡去

Out of this curtained room
離開那緊閉的房間
And this hospital grey will just disappear
不再看見那位白袍的他

Come on baby with me
親愛的,我只想與你
We're gonna fly away from here
飛到那裡去
You were my best four years
因有你,我擁有了最幸福的4年

What if I'm standing in your closet
那天以後我試過站在你的衣櫥前
Trying to talk to you?
和你對話
And what if I kept your hand-me-downs
那天以後我試過著起你的舊衣服
You won't grow in to?
希望你會生在我身上
And what if I really thought some miracle
那天以後我想了很多很多的奇蹟
Would see us through?
希望會發生
And what if the miracle was even getting
或者奇蹟已發生
One moment with you?
一刻共度與你

Come on baby with me
親愛的,我只想與你
We're gonna fly away from here
飛到那裡去

Come on baby with me
親愛的,我只想與你
We're gonna fly away from here
飛到那裡去
You were my best four years
因有你,我擁有了最幸福的4年

I remember you bare feet
我記起你那赤腳步履
Down the hallway
在走廊處
I love you to the moon and
Back...
我深愛著你

 哭了,是因為這首歌的主角,Ronan,只有短暫的生命,歌詞說的是瑣碎的事,但卻是這位母親的珍貴回憶.

Taylor swift 繼[we are never ever getting back together]的第二主打,也是為#Stand Up To Cancer 的籌款歌曲 RIP. Xoxo

tumblr_ma5tjhAOu61r8w10wo1_500[1]    

more08-01  

arrow
arrow
    文章標籤
    Taylor Swift restinpeace lyrics
    全站熱搜

    Ccccxoxo 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()